MATTAVELLI MATTEO
Edificio e stanza:
n.p.
Corso di laurea in:
Scienze e tecnologie per l'ambiente e il territorio
Scienze e tecnologie geologiche
Aree tematiche di ricerca:

GIS, SDI, Glaciology, Climate Change, Risk Management

Parole chiave:
SIT, Glaciologia
Keywords:
GIS,Glaciology
Pubblicazioni:
  • Strigaro, D., Moretti, M., Mattavelli, M., Frigerio, I., De Amicis, M., & Maggi, V. (2016). A GRASS GIS module to obtain an estimation of glacier behavior under climate change: a pilot study on Italian glacier. COMPUTERS & GEOSCIENCES, 94, 68-76.
  • Mattavelli, M., Strigaro, D., Frigerio, I., Locci, F., Melis, M., & De Amicis, M. (2016). The IDB: an Ice Core Geodatabase for Paleoclimatic and Glaciological Analyses. GEOGRAFIA FISICA E DINAMICA QUATERNARIA, 39, 59-70.
  • Leoni, B., Marti, C., Forasacco, E., Mattavelli, M., Soler, V., Fumagalli, P., et al. (2016). The contribution of Potamogeton crispus to the phosphorus budget of an urban shallow lake: Lake Monger, Western Australia. LIMNOLOGY, 17(2), 175-182.
  • Frigerio, I., Ventura, S., Strigaro, D., Mattavelli, M., De Amicis, M., Mugnano, S., et al. (2016). A GIS-based approach to identify the spatial variability of social vulnerability to seismic hazard in Italy. APPLIED GEOGRAPHY, 74, 12-22.
  • Mattavelli, M., Moretti, M., De Amicis, M., Maggi, V., & Provenzale, A. (2014). GIS analysis to apply theoretical Minimal Model on glacier flow line and to assess glacier response in climate change scenarios. In International Symposium ‘The Future of the Glaciers: from the past to the next 100 years’ list of abstracts (pp.44-44).
Curriculum Vitæ
Curriculum non disponibile

Nessun approfondimento presente per questa pagina