Blood, Gore, and Video Games
joypad

Lunedì 2 luglio 2012, ore 15.00

Edificio U6, Sala Lauree Facoltà di Psicologia (3° piano) - Piazza dell'Ateneo Nuovo 1, Milano

In today’s popular culture, the video game industry has established itself as a major force, surpassing the movie and music industries. Most people now play video games. They are played on consoles, computers, and handheld devices (including mobile phones). The top selling video games contain lots of blood and gore.

Brad J. Bushman will discuss his research on the effects of violent games on players.

He will also discuss his recent research on the effects of prosocial and relaxing video games on players.

Allegati:
- Flyer - Flyer -