Genetic programs of normal and cancer stem cells: from basic mechanisms to therapeutic approaches

Dal 26 al 28 aprile 2010

Edificio U2, Aula 07 - Piazza della Scienza, Milano

Lunedì 26 aprile

• Tissue-specific stem cells and pluripotency
    • 9.30 -  Shahragim Tajbakhsh (Institut Pasteur, Paris): “Skeletal muscle stem cells in development and regeneration”
    • 11.00 - Gianluigi Condorelli (University of Milano-Bicocca; CNR): “Stem cells in cardiovascular medicine: where do we stand today?”
    • 14.00 - Dieter Chichung Lie (Helmholtz Institut, Muenchen): “Regulation of adult neural stem cell maintenance and differentiation”
    • 15.30 - Josh Brickman (University of Edinburgh): "The Regulation of Cell Fate Choice in Embryonic Stem Cells"

Martedì 27 aprile

• Cancer Stem Cells