ZANCHI PAOLA

Ruolo: 
Assegnista di ricerca

Pubblicazioni

  • Zampini, L., & Zanchi, P. (2019). Mother-child dyadic co-regulation in children with intellectual disability: a comparison among dyads with chromosome 14 aberrations, Down syndrome, typical development. JOURNAL OF INTELLECTUAL AND DEVELOPMENTAL DISABILITY, 1-7. Dettaglio
  • Zanchi, P., Zampini, L., & Fasolo, M. (2019). Oral narrative competence and literacy skills. EARLY CHILD DEVELOPMENT AND CARE, 1-12. Dettaglio
  • Zanchi, P., Tobia, V., Dentella, L., Chessa, G., Vio, C., Pesent, I., et al. (2018). Allenare la lettura migliora lettura…e il benessere scolastico?. PSICOLOGIA CLINICA DELLO SVILUPPO, 22(2), 351-372. Dettaglio
  • Zampini, L., Draghi, L., Silibello, G., Dall'Ara, F., Rigamonti, C., Suttora, C., et al. (2018). Vocal and gestural productions of 24-month-old children with sex chromosome trisomies. INTERNATIONAL JOURNAL OF LANGUAGE & COMMUNICATION DISORDERS, 53(1), 171-181. Dettaglio
  • (2017). How narrative competence develops from preschool to school-age period: a study with Italian children. (Tesi di dottorato, Università degli Studi di Milano-Bicocca, 2017). Dettaglio