ZECCA LUISA
- U06, Piano: 4, Stanza: 4099
Secondo semestre a.a. 2022-2023
Martedì dalle 8.30 alle 11.00, in presenza o on line (stanza personale Webex) previa prenotazione. In presenza il colloquio si tiene presso l'edificio U16, il numero dell'ufficio viene comunicato via email in risposta alla richiesta di prenotazione.
Biografia
Luisa Zecca Full Professor at “Riccardo Massa” Department of Human Sciences for Education of the University of Milano-Bicocca. Her research interests are didactic planning and evaluation, laboratory didactics, and teacher education, with a focus on the relationship between school and territory. She has been involved in research and dissemination activities in more than 20 national and international projects. She is a member of several institutions (CeSDID, CRESPI) and research teams (SIRD, PRIN 2018-21, SIPED, Education for Social Justice). She is currently the scientific director of the Erasmus Plus projects DEMETER (DEveloping Interdisciplinary Methodologies in Education Through Enhanced Relationships between schools and farms) and the Horizon2020 C4S (Communities for Sciences)
Pubblicazioni
Sacerdote, L., Zecca, L. (In corso di stampa). “L’altro” come presenza trasformativa per la legalità. Un’esperienza di ricerca-azione dentro e fuori il carcere: ipotesi per un modello sostenibile. RIVISTA DI STUDI E RICERCHE SULLA CRIMINALITÀ ORGANIZZATA. Dettaglio
Zecca, L., Lefterov, P. (2025). Pratiche di translanguaging e sviluppo professionale degli insegnanti: appunti metodologici. Intervento presentato a: WORKSHOP SIRD - I METODI PER LA RICERCA SUL LE PRATICHE SCOLASTICHE PER FAVORIRE L’APPRENDIMENTO, Trieste, Italia. Dettaglio
Lenzi, S., Fredella, C., Lefterov, P., Zecca, L. (2025). Lo sviluppo di competenze linguistiche in bambini e bambine con italiano L2. Intervento presentato a: Convegno del centro di ricerca CRESPI. Alla Ricerca della Formazione perduta, Bologna, Italia. Dettaglio
Cotza, V., Porcheddu, A., Vimercati, S., Zecca, L. (2024). Professional development research in childhood for the inclusiveness of school contexts. In G. Lemkow Tovias (a cura di), Inclusive Science Education in the early years (pp. 104-116). Barcelona : Graó. Dettaglio
Zecca, L., Fredella, C., Cotza, V. (2024). Constructing a model of integration between schools and non-formal education: An exploratory study in the multicultural suburb of San Siro, Milan. In ICERI2024 Proceedings, 17th annual International Conference of Education, Research and Innovation (Seville, Spain, 11-13 November 2024) (pp. 7076-7083). IATED Academy [10.21125/iceri.2024.1700]. Dettaglio