TURATI CHIARA

Ruolo: 
professore associato
Settore scientifico disciplinare: 
PSICOLOGIA DELLO SVILUPPO E PSICOLOGIA DELL'EDUCAZIONE (M-PSI/04)
Telefono: 
0264483836
Stanza: 
U06, Piano: P04, Stanza: 4066
Piazza dell'Ateneo Nuovo, 1 - 20126 MILANO
Orario di ricevimento: 

Martedì ore 11.00-12.00.

Il ricevimento di martedì 26 giugno 2018 è sospeso.

 

Biografia

Prof. Chiara Turati, PhD. She has a permanent position as Associate Professor at the Department of Psychology, UNIMIB. Her research interests focus on early child development, with specific reference to the domain of action understanding and face processing. As Principal Investigator, Chiara Turati coordinated a European Research Council Starting Grant. She is also part of a H2020-MSCA Innovative Training Network. Her contribution to a better understanding of early development has been recognized internationally through more than 50 publications. She coordinates a lab for the study of children’s development through behavioral (visual preference and habituation paradigms) and neuropsychological measures (electroencephalography, EEG; event-related potentials, ERP; electromyography, EMG; skin conductance response, SCR). She now serves as President of the Master Course “Psicologia dello Sviluppo e dei Processi Educativi”.  

Ricerca

PRINCIPALI LINEE DI RICERCA___________________________________________________

> Origini e sviluppo della capacità di comprendere le azioni altrui.

> Origini e sviluppo della capacità di comprendere le emozioni altrui.

> Sviluppo delle competenze cognitive nel primo anno di vita.

> Lo sviluppo della specializzazione della mente nei diversi domini di conoscenza

> Lo sviluppo della percezione dei volti.

Pubblicazioni

  • Conte, S., Brenna, V., Ricciardelli, P., & Turati, C. (2018). The nature and emotional valence of a prime influences the processing of emotional faces in adults and children. INTERNATIONAL JOURNAL OF BEHAVIORAL DEVELOPMENT. Dettaglio
  • Nava, E., Bolognini, N., & Turati, C. (2017). The Development of a Cross-Modal Sense of Body Ownership. PSYCHOLOGICAL SCIENCE. Dettaglio
  • Natale, E., Addabbo, M., Marchis, I.C., Bolognini, N., Macchi Cassia, V., & Turati, C. (2017). Action priming with biomechanically possible and impossible grasps: ERP evidence from 6-month-old infants. SOCIAL NEUROSCIENCE, 12(5), 560-569. Dettaglio
  • Senna, I., Addabbo, M., Bolognini, N., Longhi, E., Macchi Cassia, V., & Turati, C. (2017). Infants’ visual recognition of pincer grip emerges between 9 and 12 months of age. INFANCY, 22(3), 389-402. Dettaglio
  • Kaiser, J., Crespo-Llado, M., Turati, C., & Geangu, E. (2017). The development of spontaneous facial responses to others' emotions in infancy: An EMG study. SCIENTIFIC REPORTS, 7(1). Dettaglio