TURATI CHIARA

Ruolo: 
Professore ordinario
Settore scientifico disciplinare: 
PSICOLOGIA DELLO SVILUPPO E PSICOLOGIA DELL'EDUCAZIONE (M-PSI/04)
Telefono: 
0264483836
Stanza: 
U06, Piano: P04, Stanza: 4066
Piazza dell'Ateneo Nuovo, 1 - 20126 MILANO
Orario di ricevimento: 

Il ricevimento è sospeso.

Per qualsiasi necessità, scrivetemi all’indirizzo: chiara.turati@unimib.it

 

 

 

 

 

 

Biografia

Prof. Chiara Turati, PhD. She has a permanent position as Full Professor at the Department of Psychology, UNIMIB. Her research interests focus on early child development, with specific reference to the domain of action understanding and face processing. As Principal Investigator, Chiara Turati coordinated a European Research Council Starting Grant. She is also part of a H2020-MSCA Innovative Training Network. Her contribution to a better understanding of early development has been recognized internationally through more than 50 publications. She coordinates a lab for the study of children’s development through behavioral (visual preference and habituation paradigms) and neuropsychological measures (electroencephalography, EEG; event-related potentials, ERP; electromyography, EMG; skin conductance response, SCR). She now serves as President of the Master Course “Psicologia dello Sviluppo e dei Processi Educativi”.  

Link di approfondimento

Ricerca

PRINCIPALI LINEE DI RICERCA___________________________________________________

> Origini e sviluppo della capacità di comprendere le azioni altrui.

> Origini e sviluppo della capacità di comprendere le emozioni altrui.

> Sviluppo delle competenze cognitive nel primo anno di vita.

> Lo sviluppo della specializzazione della mente nei diversi domini di conoscenza

> Lo sviluppo della percezione dei volti.

Pubblicazioni

  • Quadrelli, E., Bartoli, B., Bolognini, N., Cavanna, A., Zibordi, F., Nardocci, N., et al. (2021). Automatic imitation in youngsters with Gilles de la Tourette syndrome: A behavioral study. NEUROPSYCHOLOGY, DEVELOPMENT, AND COGNITION, 1-17. Dettaglio
  • Geangu, E., Roberti, E., & Turati, C. (2021). Do infants represent human actions cross-modally? An ERP visual-auditory priming study. BIOLOGICAL PSYCHOLOGY, 160(March 2021). Dettaglio
  • Addabbo, M., Colombo, L., Picciolini, O., Tagliabue, P., & Turati, C. (2021). Newborns’ ability to match non-speech audio-visual information in the absence of temporal synchrony. THE EUROPEAN JOURNAL OF DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY, 1-19. Dettaglio
  • Addabbo, M., Licht, V., & Turati, C. (2021). Past and present experiences with maternal touch affect infants’ attention toward emotional faces. INFANT BEHAVIOR & DEVELOPMENT, 63(May 2021). Dettaglio
  • Nava, E., & Turati, C. (2020). Subliminal affective priming changes the 'feeling' towards neutral objects in infancy. SOCIAL NEUROSCIENCE, 15(4), 447-457. Dettaglio