CAPRIN CLAUDIA

Ruolo: 
ricercatore
Settore scientifico disciplinare: 
PSICOLOGIA DELLO SVILUPPO E PSICOLOGIA DELL'EDUCAZIONE (M-PSI/04)
Telefono: 
0264483841
0264483823
Stanza: 
U06, Piano: P03, Stanza: 3117
Piazza dell'Ateneo Nuovo, 1 - 20126 MILANO
U06, Piano: P03, Stanza: 3040
Piazza dell'Ateneo Nuovo, 1 - 20126 MILANO

Pubblicazioni

  • Grazzani, I., Ornaghi, V., Conte, E., Pepe, A., & Caprin, C. (2018). The relation between emotion understanding and theory of mind in children aged 3 to 8: The key role of language. FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, 9, 1-10. Dettaglio
  • Caprin, C., Benedan, L., Ballarin, L., & Gallace, A. (2017). Social competence in Russian post-institutionalized children: A comparison of adopted and non-adopted children. CHILDREN AND YOUTH SERVICES REVIEW, 75, 61-68. Dettaglio
  • Tobia, V., Riva, P., & Caprin, C. (2017). Who Are the Children Most Vulnerable to Social Exclusion? The Moderating Role of Self-Esteem, Popularity, and Nonverbal Intelligence on Cognitive Performance Following Social Exclusion. JOURNAL OF ABNORMAL CHILD PSYCHOLOGY, 45(4), 789-801. Dettaglio
  • Caprin, C., Marzocchi, G.M., Morrone, R., Pozzetti, T., Spinelli, M., Gangi, S., et al. (2017). Una indagine sui legami fra sviluppo delle funzioni esecutive e delle abilità sintattiche a tre anni in bambini prematuri e a termine.. Intervento presentato a: VIII Edizione CLASTA, Padova. Dettaglio
  • Caprin, C., Benedan, L., & Spinelli, C. (2017). Children's vulnerability to suggestibility: stability and consistency over time. Intervento presentato a: European Conference on Developmental Psychology, Utrecht, The Netherlands. Dettaglio