MACCHI CASSIA VIOLA MARINA

Ruolo: 
professore ordinario
Settore scientifico disciplinare: 
PSICOLOGIA DELLO SVILUPPO E PSICOLOGIA DELL'EDUCAZIONE (M-PSI/04)
Telefono: 
0264483708
Stanza: 
U06, Piano: P03, Stanza: 3026B
Piazza dell'Ateneo Nuovo, 1 - 20126 MILANO
Orario di ricevimento: 

Fino al mese di marzo 2019 le date e gli orari del ricevimento potranno essere variabili. 

I prossimi ricevimenti si terranno nei seguenti giorni:

- mercoledì 19 dicembre ore 14:00-15:00

- marted’ 8 gennaio ore 10:00-11:00

- venerdì 25 gennaio ore 10:00-11:00

********************************************
NON rispondo a richieste di tesi via e-mail. Chi volesse concordare un argomento di tesi potrà farlo venendo a uno dei miei ricevimenti (non è necessario prendere appuntamento)

Ricerca

RESEARCH INTERESTS

- Development and plasticity of face processing biases (race bias, age bias) across the lifespan 

- Social attributions based on facial information across development

- Interactions between biological and cultural factors in driving spatial biases across development 

- Magnitude representation in infants

- Serial order processing in infancy

- Implicit learning in infancy (rule learning)

 

RESEARCH METHODS

- Looking time measures (visual habituation/familiarization, prefential looking)

- Eye-tracking 

- Event-Related Potentials (ERPs)

- Mental chronometry (Accuracy and Reaction Times measures)

Pubblicazioni

  • Kobayashi, M., Macchi Cassia, V., Kanazawa, S., Yamaguchi, M., & Kakigi, R. (2018). Perceptual narrowing towards adult faces is a cross-cultural phenomenon in infancy: A Behavioral and near-infrared spectroscopy study with Japanese infants. DEVELOPMENTAL SCIENCE, 21(1), 1-13. Dettaglio
  • Proietti, V., Rigoldi, M., Croci, E., & Macchi Cassia, V. (2018). How sibling experience affect perceptual narrowing towards adult faces in the first year of life. DEVELOPMENTAL PSYCHOBIOLOGY, 1-12. Dettaglio
  • Nava, E., Rinaldi, L., Bulf, H., & Macchi Cassia, V. (2018). The spatial representation of numbers and time follow distinct developmental trajectories: A study in 6- and 10-year-old children, 48(October - December 2018), 52-61. Dettaglio
  • de Hevia, M.D., Addabbo, M., Nava, E., Croci, E., Girelli, L., & Macchi Cassia, V. (2017). Infants’ detection of increasing numerical order comes before detection of decreasing number. COGNITION, 158, 177-188. Dettaglio
  • Nava E, Rinaldi, L., Bulf, H., & Macchi Cassia, V. (2017). Visual and proprioceptive feedback differently modulate the spatial representation of number and time in children. JOURNAL OF EXPERIMENTAL CHILD PSYCHOLOGY, 161, 161-177. Dettaglio